lördag 4 december 2010

Själsfrände


Jag har så många vänner, så många vänner som har olika platser i mitt hjärta. Vänner som har större platser än andra. När inte min familj räcker till, så kan jag vända mig till mina vänner. Som sagt, jag har så många vänner som betyder allt för mig, dom som får livet värt att leva.

En av dom, är en unik sådan. Han sitter och torkar mina tårar och får mig att le. Mitt hjärta var av is, han värmer mitt hjärta. När mitt hjärta rasar, står han där med hammare och spik, och lagar mitt hjärta. Han gör allt, allt för att få mig att må bra. Han får mig att gråta och sedan börja skratta, skratta så det värker i magen. Han står och knuffar mig, drar upp mig ur gropen och får mig sakta att stiga, och bli stark. Jag har aldrig haft en sådan nära kontakt med någon, han bär mina mörkaste hemligheter som bara jag har vetat om. Jag litar på honom, och även fast vi inte är släkt så är han som en bror för mig.

En sådan här vänn borde alla ha. Och min vänn som jag älskar, min "bror" som jag aldrig någonsin vill förlora heter Robin Sivonen. Du är unik. Helt otrolig. Tack.


(bild: Robin&Sara)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar