tisdag 8 november 2011

Random stuff


Hej mina fina läsare!!

jag vet, jag vet! Det va väldigt länge sen jag skrev något.. Hur kan man ha glömt bort skriva något när den här hösten har varit så otrolig?
Ja, jag har skrivit lite små kladd om höstens färger osv, men det har inte blivit något helt, och något bra av det så jag ska försöka fixa så den blir bra. Men jag ber om ursäkt!
Jag har haft fullt upp nu med skolan, praktik, jobb, återupptagit spinningen, umgåts mer med vänner. Så jag har inte haft någon riktig tid för mitt skrivande och det tycker jag är trist, samtidigt som jag mår så bra nu endå.
Men jag ska prioritera lite och göra lite plats för skrivandet så kommer det säkerligen vara någon ny dikt när ni kikar nästa gång!

Jag känner mig glad, pigg, och allmänt ok. Det känns skumt att må bra, men jag njuter!

Jag kan föresten lägga upp en dikt som jag skrev till en tjej som jobbar på min praktik. Hennes första kissemiss hade somnat in och hon ville ha en fin dikt om honom, så hon bad om min hjälp och hon blev otroligt glad för den. Så här har ni den:

Till minne av Alladin

17 år
Flickan får en katt
Hennes första katt
Bara hennes
Ingen annans

Ett band skapas
Stort
Starkt
Kärleken mellan dom
Ingen som förstår

Åren går
Det är höst
Löven dansar i vinden
Alla färger
Så vackert

Katten tar farväl
En blick
Hon ler
Säger
- Vi ses snart, min vän


Ha det så bra nu så ska jag skriva en ny dikt snart!

Over and out!

Sara Thunell 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar